Träningsträff

Idag har vi varit på träningsträff i Svanskog. Roligt! Dock blev det inte lika mkt tränat som jag hoppats på. Jag var dåligt förberedd, hade ingen planering för dagen och var något oengagerad.

Med Dundra körde jag korta pass med linförhet. Hon tappar lätt koncentrationen och tycker det blir tråkigt. Men idag hade hon attityd och var fokuserad! :) Så känner att jag är på rätt väg där. Fick bra tips av Linda härom veckan, så nu kör vi några steg åt gången och belönar. Raka enkla "gångar", inga svängar eller så. Utan korta enkla raka steg.
Tränade även på rätt sitt-position. Fick till några som jag var nöjd över. Gäller bara att belöna på rätt ställe ;)
Har introducerat "pallen" för henne också. Än har inte polletten ramlat ner, men det kan bero på för mycket störning. Ska träna mer hemma i vår trygga vrå först.

Med grabbarna blev det mest bus och lek. Kastade boll/pinnar i en grusgrop så de fick härja av sig ordentligt. Det var uppskattat. :)

Är himla nöjd över alla 3 idag. De skötte sig och gjorde inga dumheter. Dundra hade superfin kontakt trots många nya (och skällande!) hundar runt henne. Även grabbarna struntade i alla andra hundar och ville bara leka med mig.
De kan om de vill mina tre musketörer! ;)

Det känns bättre med flocken nu. Eller iaf för stunden. De verkar lugnat sig allihop och de funkar fint ihop.
Har en teori om att det är LL som är boven i dramat. Han är stentuff alltså. En riktig terrier.
Härom dagen busade Marcus med grabbarna på gräsmattan och LL muckade med Heavy och var uppnosig mot honom. Det var hans boll och ingen annans. Så jag får se hur jag ska få ner LL på jorden igen ;P

En annan sak jag tänk på är det jag skrev härom sist. Att jag var rädd att LL börjar läcka när han ligger å vilar/sover. Jag tror det kanske kan vara så att han läcker saliv, inte urin. Han är ju 2 tänder fattigare och han slickar sig oftare om munnen och "deglar" mer än förr. Ska hålla lite koll på detta.

Oj! Vilket långt inlägg för att vara jag ;)
Nu blir det natten för oss. Alla tre odjuren ligger redan utslagna efter dagens bravader!



Kommentarer
Postat av: Sofie

Dom är så duktiga så <3

2012-09-09 @ 08:30:16
URL: http://goldeneyediza.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback