Tränar

Oj va vi tränar. (Njae, lite iaf!)

Detta att gå kurs är skitbra för jag blir ju tvingad till att träna. För man kan ju inte gå kurs utan att utvecklas. Iaf inte jag.

När jag själv håller i kurser försöker jag ge deltagarna läxa mellan varje gång. Detta för att de just ska träna hemma. För på själva kursen så får man mest redskap för hur man kan träna vidare hemma, i lugn och ro, utan störning. Sen läggs störning på allt eftersom.

Idag körde vi en minipass med pallen. Där har vi kommit såppas att hon flyttar några steg med bakpartiet. Hon kan inte flytta hela rumpan hela vägen runt än. Men vi kämpar på. Då hon lätt ger upp och tappar intresse, och nästan skiter i vad jag vill, så tänkte jag köra små minipass. Just för att hålla intresset och energin uppe.

Tog även några snabba handtarget samt front. Och "gå runt" som jag kallar en skylt.
Testade även omvänt lockande i sitt samt ligg. Det gick rätt bra, men är rädd att jag går lite fort fram. Att hon egentligen inte riktigt vet vad jag menar med denna korvbit som hon inte får ta.
Så ska höra om lite mer tips där tror jag.

Äntligen är helgen här och jag är ledig. Ska bli skönt! Hoppas regnet kan hålla sig borta så jag kan ut och träna med hundarna lite. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback