Regn och rusk

Idag hade vi (Linda, Sofie och jag) bestämt träff på klubben för lite träning. Dagen till ära så regnade utan dess like och blåste kalla vindar. Usch!
Men vi var tappra och körde på iaf. Hade först bara med Dundra ut. Körde lite pallen och omvänt lockande. Gick skitbra trots vädret. Hon frös och skakade mot slutet, stackarn. Så är jättenöjd med henne. :)
Jag bestämde mig då för att åka hem med henne för jag ville inte att hon skulle tappa glädjen hon hade igår pga att jag pressade henne idag i skitväder.
Så hem med Dundra och hämta LL ist.

Han bryr sig inte nämnvärt mycket om väder och vind, lika tuff oavsett ;)
Jag kastade lite boll med honom idag oxå. Samt körde några kombinationer med däcket, hopp och säcken. Fan va bra han gick idag! Jättekul!! :)
Han har haft svårt att ta däcket i en kombination innan. Springer gärna förbi däcket eller hoppar bredvid. Men idag tog han det 3 ggr i en kombination! Ååh va nöjd jag var. Så jag körde inte mer på däcket efter det, gäller att sluta när det går som bäst.
Tog några svåra svängar med honom efter det. Han fixade det galant. Dock var det jätteblött i gräset och både han och jag slirade runt. Så det fick bli ett kort med ack så bra pass idag.

Nu sitter jag i soffan under en filt med fleecetröja och raggsockar medans älsklingarna tuggar märgben. En skön söndagskväll :)



Kommentarer
Postat av: Sofie

Vi är galna vi!

2012-10-16 @ 18:22:45
URL: http://goldeneyediza.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback