Klubben

Idag har jag varit på avslutning för allmänlydnadskursen på Åmåls Brukshundklubb. De skötte sig jättebra alla mina "kursare". :)

Efteråt åkte jag hem och hämtade mina pälsbollar för att träna med Sofie.

Körde mest lek och attityd med D idag. Hon gick skitbra! Hade jättebra attityd och glädje. Körde en del linförhet samt snurrar och vändningar. Samt en hel del kasta boll. :)
Men H & LL blev det ett agilitypass med hoppteknik och slalom. H vet vad han ska göra och gör det super. Så tråkigt att han föredrar att nosa i marken och intressera sig för omgivningen än att göra som jag vill bara ;) Annars skulle jag kunna tänka mig att ge oss ut på tävlingsbanorna. Men det är nog tyvärr inget för H.
LL är så ivrig. Helt fixerad på bollen (belöningen) Jag var dum som började kasta lite boll och uppletande innan agilitypasset. Så jag fick honom inte riktigt fokuserad på slalomen. Han själv blir frustrerad när han inte vet vad han ska göra/vad jag vill att han ska göra. Så han skäller och kör piruetter.
Hoppningen gick ändå bra. Han kunde ta några kniviga svängar och kombinationer.
Så är nöjd med dagens pass. Imorgon ska jag träffa Sofie och Linda för att köra ytterligare ett pass. Kul! :)

En "rolig" grej med dagen är att Sofie fick punktering på sin bil (inte roligt med punka dock), men vi klarade av att byta till reservdäcket hon hade bak i bilen. Utan karlar. Vi kvinnor kan! Men vi fick kämpa lite ;) haha.

Tack för idag Sofie. <3



Kommentarer
Postat av: Sofie

Åh vad söt du är Emma! Vi tjejer vi kan vi ;) <3

2012-10-16 @ 18:22:00
URL: http://goldeneyediza.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback