Rally!

Idag var det dags för rallylydnadskurs igen. Det ÖSregnade!!
Stackars Dundra ville inte ens hoppa ur bilen utan jag fick locka och nästan dra ut henne. Hon ville inte ut i det skitvädret, och jag förstår henne. Usch va blött det var.
Men hon kämpade på bra ändå.
Jag ville inte ha för höga krav idag när vädret var som det var. Utan huvudsaken var att hon tyckte det var kul (eller ja, inte tyckte det var tråkigt iaf!)
Vi gjorde några skyltar samt tränade "front", alltså att hunden ska vara framför mig. Jag fick några bra tips och idéer på hur jag ska göra för att få till det. Allt bygger på mig; hur tydlig jag är, vart jag placerar belöningen etc. Så JAG måste träna träna träna!

Nu över till något helt annat.

Den senaste tiden har jag inte varit på topp. Känt ångesten komma krypande var och varannan dag och känt mig nere... Usch. Har några tuffa dagar/veckor framför mig. Men hoppas jag mår bättre när allt är över.

Nu ska jag mysa ner mig i soffan med mina hjärtan och försöka att inte tänka så mycket.



Kommentarer
Postat av: Sofie

Åh inte tänka sådana tankar, söta du!
Då är de dax för oss och ses för o tjöta av oss lite faktiskt <3

2012-10-19 @ 19:54:58
URL: http://goldeneyediza.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback