Pallen

Har tränat lite på "pallen" idag. Jag är mkt nöjd över skruttan!
Vi körde kanske 5 min. Och efter en liten stund ställde hon sig med framtassarna på den, flera ggr t.om. ;) Men hon passade även på att hoppa över den, krafsa lite på den etc.
Körde ett kort pass då jag vill att det ska vara roligt att träna, en positiv upplevelse för henne. Och inte uttjatat, tråkigt, frustrerande. Ska testa om någon dag igen och se om hon fattar vinken med denna "pallen". :)
Introducerade den även för Heavy, men han ville mest bara ha godiset. Får inte gå för fort fram utan måste försöka bygga upp intresset mer för pallen innan jag sätter ner den på marken tror jag.

Har även tagit en tur i Hanebol-spåret med dem allihopa. Men vi orkade bara 3,5an idag. Jag var såå tung i benen och Heavy fick jag dra med runt :P

Klippt klorna på alla odjuren oxå. Måste köpa en ny, tror den jag har börjar bli lite slö. Då Heavy alltid varit snäll att klippa klorna på, stått stilla som en ljus, har börjat krångla och rycka undan tassarna och smiter undan så fort klotången kommer fram. En slö klotång "nyper" och kan ge mer obehag. Så vi får se om en ny kan hjälpa, eller om han helt enkelt bara börjar testa gränser på äldre dar ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback