Kurs

Idag har jag och Dundra varit på kurs, rallylydnad. Ooh så kul det var. :)
Är taggad till tusen och tror detta kommer bli jättebra. Duktiga blivande instruktörer (de utbildar sig till rallylydnads-instruktörer och vi är deras "test-grupp") och trevliga folk som går kursen.

Idag pratade vi mkt om vad rallylydnad är, gick igenom snabbt hur de olika momenten genomförs, och hur man kan träna in grundfärdighet (sitt, ligg, stå, stadga, ingångar osv).
Det blev mest teori idag, men vi hann köra ett snabbt pass med hand-target. Det går ut på att hunden ska tycka att min hand är det roligaste som finns, typ.

Dundra verkade fatta vinken trots mkt störning (ny plats, nya människor och hundar) Ska fortsätta träna här hemma i lugn och ro. Så hoppas jag att hon förstår vad jag menar.

Det känns bra att gå kurs. Jag blir nästan "tvingad" att träna och ger mig själv läxor. Allt för att utvecklas. :)

Ser fram emot nästa gång. Här ska tränas hand-target ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback