Korvspår

Idag har vi trotsat vädret och varit ute i några timmar.
Det fick bli korv-spår idag. Jag går med en bit falukorv efter mig i snöre och la in en vinkel i varje spår. Vet dock inte va långa spåren blev, men skitsam!

Dundra, Heavy å LL fick varsitt spår att gå. De är så duktiga. De älskar att leta korv i skogen ;)
Efter alla gått "sitt" spår fick de gå varandras. Totalt gick de 2 spår var. Det är säkert "fel" i vissas ögon att göra så (låta de gå ett "gammalt/använt" spår) Men det struntar jag i. Vi har inga mål med att tävla i spår utan detta gör vi endast för att det är kul och nyttig aktivering.
Och de tog båda spåren skitbra!
Dundra var lite ofokuserad på första spåret, men tog det andra bättre.
Heavy gick som en klocka båda gångerna. Är det något han kan och gillar så är det leta korv! Han älskar korv :)
LL är väldigt snabb och ivrig när han spårar. Så jag fick småspringa bakom honom för att hinna med! Haha.

Sofie visade mig nästa steg med "pallen". Så det övade jag och Dundra lite på idag oxå. Hon förstod ganska snabbt vad jag ville och vad som krävdes av henne. Hon hade en härlig attityd och ville lära sig, ville tänka och ville göra rätt. Min underbara prinsessa.

Nu ligger de utslagna i soffan här bredvid mig och jag ska strax hoppa in i duschen för att tina upp. Är stelfrusen efter några timmar ute i regn och rusk.

Tack Sofie för idag! <3 Alltid lika kul att träffa dig.



Kommentarer
Postat av: Sofie

Tack själv! Du ger mig energi och glädje <3

2012-09-23 @ 12:30:35
URL: http://goldeneyediza.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback