Tränat igen.

Yepp. Vi har slått på stort och kört ytterligare ett agilitypass med alla hundarna. :)
Var samma upplägg som sist ungefär.

LL är snabb som en raket och börjar få bättre och bättre hopp-teknik. (den har varit katastofal innan! haha)

Heavy tog banan med glädje men stack sedan ut på den intill liggande åkern och letade sork ;) hihi.

Dundra var såå taggad!! Vilken fart hon hade inne på banan. Vi körde som sagt enklare variant för henne, mest låga hopp och tunnlar. Ibland hela banan, ibland skalade vi ner den till mindre kombinationer.
I början var hon lite ofokuserad och sprang mest och väntade på att jag skulle kasta bollen (belöning). Men efter några övningar blev hon mer fokuserad på mig och banan. Jättekul! :)

Dock var det himla blött i gräset, och jag tyckte Dundra kom lite snett/halkade på gräset och grymtade till. Men hon visade ingen smärta eller hälta då. Utan hon sprang på som aldrig förr. Marcus busade t om lite extra med henne så hon fick springa av sig all energi.
MEN, idag hoppar min prinsessa på tre ben här hemma :( buhu 

Jag förstår inte.. vi värmde upp och vi varvade ner som vi alltid brukar göra. Men antagligen stäckte hon sig när hon halkade till i det blöta gräset.
Hon började småhalta redan igår kväll och vi tänkte att det nog släpper under natten, det brukar det göra. (ja detta är inte första gången hon är halt. suck.)

Dundra blir väldigt lätt halt. Har inte varit hos veterinären och kollat upp detta då jag trott det berott på att jag slarvat med uppvärmning/nervarvning innan/efter varje aktivitet med henne. För oftast blir hon halt efter vi varit i skogen och hon har sprungit lös och härjat runt i full fart, och jag inte gått i koppel med henne innan/efter. 

Så antagligen fick hon nog en sträckning igår...det är vad jag tror och hoppas på. Men om detta fortsätter får jag kontakta veterinär och se om de kan hitta något fel. Antagligen blir det nog en höftröntgen bla.
Men det får framtiden utvisa. En dag i taget.

Här kommer en snygg ritning som visar dagens bana. :) 
(skratta inte, gjorde den snabbt i paint :P)

Men OJ! Vad liten den blev.... hm... jaja. Den var inte så mkt att se på iaf :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback