Ställa eller inte ställa?

Ja, ställa ut Dundra eller inte ställa ut? Det är frågan.
Det är Stora Sthlm eller MyDog jag funderar på.... hm....

Fördelar
HELA DUNDRA ;)

Nackdelar
Enögd. Ögat krånglar på henne emellanåt. Svullet, rinner. 
Kan bli något reserverad vid utställning, vill inte visa sig.
Jag blir nervös!

OM jag ska ställa måste jag börja TRÄNA! Dundra är i rätt bra fysisk form, så den behövs bara fin-justeras lite på. Det är själva "stå" som vi behöver få till. Ett riktigt snyggt och med mkt power i "stå:et". Men det är väl bara att börja träna antar jag, eller? ;)

För tänk om hennes öga börjar krångla just den dagen/innan utställning. Det börjar rinna, klia och hon svullnar igen. Tänk om hon lyckas få ett nytt sår på hornhinnan? Det är väl mest det jag är orolig för.
Även att domaren ska döma ut henne pga av att hon saknar ett öga. Men jag har intyg på att det inte ska påverka hennes bedömning.
Men utställning är ju en bedömnings-sport, och vissa domare kanske skiter i att jag har intyg och dömer ut henne ändå.
Men samtidigt, Dundra är såå fin! Hon har underbar teckning, färg och kropp. Hennes mentalitet är den bästa! Dock kan hon ju bli lite "låg" och inte vilja visa sig när det blir för mkt runt henne. Hon "stänger av". Ujuj, huur ska jag göra?!

Hjäääälp mig att bestämma hur vi ska göra!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback